LAATSTE ITEMS

Oefening: Je steviger voelen

10/08/2017

1/10
Please reload

AANBEVOLEN ITEMS

Buikademhaling oefening

Buikademhaling kan helpen om stress te beheersen. Ook als je moeilijk in slaap valt, of als je lijdt aan hyperventilatie, kan buikademhaling helpen. Daardoor ontspant je middenrif en voel je je minder gespannen. Het is een eenvoudige oefening die praktisch overal gedaan kan worden.
Buikademhaling is een vorm van ademen die onder andere gebruikt wordt in Yoga en bij diverse meditatietechnieken. 
• Ga makkelijk zitten of liggen
• Leg een hand op je buik en voel hoe je buik op en neer gaat
• Adem door je neus in en laat de buik opbollen. Je voelt dat de ademhaling tegen je hand duwt
• Adem kalm uit en voel hoe je buik weer ruimte geeft aan je hand. Je hoeft niet te letten op je ademhaling, alleen maar op de beweging van je buik
• Probeer nu langer uit te ademen dan in te ademen. Wacht even voordat je weer inademt
Doe dit gedurende een vijftal minuten. Oefen dit enkele keren per dag, ook zonder je hand op je buik te leggen.


Ik wens iedereen veel succes en liefde toe.

 

Van hart tot hart,

 

Ol'ga

 

 

Please reload

Please reload

ARCHIEF

01/08/2017

Please reload

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Pinterest Social Icon